Welkom op de vacature site van ofm-groep.nl

Dagelijks worden nieuwe interim opdrachten toegevoegd. Wilt u meer weten over onze dienstverlening kijk op www.ofm-groep.nl

vrijdag, juni 29, 2012

HRM manager voor begeleiden van een transitie

De opdrachtomschrijving

Het AMC stuurt sterk op kostenbeheersing en efficiënte uitvoering van haar kerntaken. Tegen deze achtergrond wordt thans een reorganisatie voorbereid bij de ICT-organisatie van het AMC. Hierdoor zal het aantal formatieplaatsen van de IT-organisatie fors verminderen.
Om tijdig te anticiperen op deze reorganisatie en de personele consequenties ervan zo beperkt mogelijk te houden is het AMC op zoek naar een trajectbegeleider. De inzet bedraagt gemiddeld 2,5 dagen per week in de periode augustus tot en met december 2012.

De transitiebegeleider is verantwoordelijk voor de ondersteuning van IT-medewerkers (40 tot 45), die worden getroffen door de reorganisatie, bij het vinden van een andere functie binnen of buiten het AMC. Er wordt gewerkt binnen de kaders van het reorganisatieplan van de IT-organisatie en het Sociaalbeleidskader van het AMC . De transitiebegeleider maakt optimaal gebruik van het Sociaal Flankerend Beleid, bestaande loopbaan- en jobsearchinstrumenten en de beschikbare ondersteuning van Werkwinkel AMC. Door de inzet van de transitiebegeleider krijgt de individuele begeleiding van medewerkers voldoende tijd en aandacht en tijd, en tegelijk kunnen de leidinggevenden van de ICT organisatie zich concentreren op de inrichting en implementatie van de nieuwe organisatie.

De transitiebegeleider werkt onder verantwoordelijkheid van de manager Werkwinkel en is gedetacheerd bij de dienst ICT.

Taken

Begeleiden van AMC medewerkers die in het kader van het reorganisatieplan de herplaatsingsstatus hebben gekregen of mogelijk gaan krijgen.
Coachen van herplaatsingskandidaten op het gebied van eigenaarschap voor de eigen loopbaan en creëren van eigen mobiliteitskansen.
(Mede) uitdragen en mogelijk vormgeven van het mobiliteitsbeleid van het AMC in de richting van medewerkers en leidinggevenden.
Aansturen en managen van het volledige begeleidingsproces (intake, begeleiding, sollicitaties, (over)plaatsing in nieuwe functie)
Samenwerken en maken van afspraken met collega’s die actief betrokken zijn bij dagelijkse ondersteuning van individuele medewerkers (bijvoorbeeld bij de Werkwinkel van het AMC).
(Mede) organiseren van tijdelijk werk met als doelstelling medewerkers/herplaatsingskandidaten van werk naar werk te bewegen.
In afstemming met juridische specialisten van het AMC voorbereiden van uitstroom of doorstroom arrangementen aan herplaatsingskandidaten.
Contact opbouwen en onderhouden met organisatieonderdelen binnen het AMC en potentiële externe werkgevers t.b.v. het aanbieden van mogelijke uit- en doorstroommogelijkheden.
Opstellen van heldere management- en voortgangsrapportages.

De kandidaatomschrijving

Aantoonbare (HRM) management ervaring en kwaliteiten
Ervaring met toepassen van sociaal flankerend beleid tijdens reorganisaties
Ervaring in de ICT sector, werkervaring in ziekenhuis is een pré
In staat op diverse niveaus in de organisatie te acteren
Heldere communicator, onderhandelaar, bruggenbouwer
Focus op resultaat en realisatiekracht
Scherp oog voor verschillende belangen en risico’s, bestuurlijk sensitief
Gemakkelijk toegankelijk voor medewerkers

CV Eisen


  • Minimaal met diploma afgesloten relevante HBO opleiding
  • Minimaal 5 jaar, uit CV aantoonbare ervaringen met transitie - en/of verandermanagement
  • Recente aantoonbare ervaring met het begeleiden van werk naar werk

Gunningscriteria

Aantoonbaar in het CV
  • HBO/WO opleiding richting: arbeid en organisatiepsychologie of - sociologie 10%
  • Recente (interim) HRM management ervaring 20%
  • Ervaring in het toepassen van sociaal flankerend beleid tijdens reorganisaties 20%
  • Werkervaring in een complexe, hiërarchische organisatie met een scherp oog voor verschillende belangen 20%
  • Gedegen kennis van de ICT sector, bij voorkeur in de zorg 10%
  • Communicatief vaardig 10%
  • Resultaatgericht 10%

Overige infromatie


  • Standplaats AMC
  • Startdatum 1 augustus 2012
  • Einddatum 1 januari 2013
  • Uurtarief inclusief reis- en verblijfskosten
  • Uren per week 24
  • Uren per dag 8
  • Optie tot verlenging 1 keer, 3 maanden

De planning

  • Uiterste datum aanbieden 4 juli 2012 12.00 uur
  • Gesprekken 6 juli 2012
  • Terugkoppeling 9 juli 2012

REAGEER DIRECT! Ben jij per 1 augustus a.s. beschikbaar en 24 uur per week inzetbaar en match jij 100% op deze aanvraag? Email dan direct jouw CV met onderbouwde motivatie aan pvanoers@ofm-groep.nl

Contactgegevens
Peter van Oers
T 078-6440040
M 06-54622220
E pvanoers@ofm-groep.nl

2 opmerkingen:

Stan Baggen zei

Beste Peter,

Ik weet niet goed op welke wijze te reageren.
Ik heb interesse in de rol van interim hrm manager voor het begeleiden van een transitie.

Ik heb relevante ervaring, zoals het werken bij een ICT bedrijf (doorlichten, herstructureren en voorzien van functieprofielen e.d.), als projectleider bij de provincie (o.a. een belangrijk aspect was ICT integreren in een organisatie optimalisatie.
Zeer veel ervaring met het begeleiden van mensen en organiseren mobiliteitstrajecten.
Ook ervaring met de afbouw van afdelingen, overleg met OR en vakbonden (WP Suspention)
Ervaring binnen complexe organisaties zowel Ingenieursbureau Oranjewoud of Provincie Gelderland.
Door mijn bestuurlijke ervaring, NLP-opleiding en onderwijsachtergrond vinden mijn relaties mij een kundig en communicatief sterke sparringpartner
Ik ben resultaatgericht, zonder de menskant van dit soort processen uit het oog te verliezen.

Peter van Oers zei

Beste Stan, je kunt het beste reageren door een email te sturen ar met CV met onderbouwde motivatie aan pvanoers@ofm-groep.nl

Contactgegevens
Peter van Oers
T 078-6440040
M 06-54622220
E pvanoers@ofm-groep.nl

m.vr.gr.

Peter van Oers